Ellen Toivio förlänger!
2020-11-24 13:45
Ellen Toivio har förlängt sitt kontrakt med IK Uppsala Fotboll. Foto - Tobbe Bengtsson.
Vi är väldigt glada över att kunna meddela att Ellen Toivio har förlängt sitt kontrakt med IK Uppsala Fotboll!
Toivio kom till klubben inför säsongen 2019 och var under förra säsongen med och förde upp laget från Elitettan till OBOS Damallsvenskan. I år spelade hon samtliga matcher för laget i Damallsvenskan, och nu har hon bestämt sig för att det blir minst ett år till i föreningen.
- Jag valde att förlänga ett år med Uppsala, dels för att jag trivs väldigt bra här och dels för att det har fungerat bra med att kombinera med allt runtomkring, säger Toivio.

Kontraktet är skrivet på ett år och Toivio är fast besluten om att laget är revanschsuget och att man vill göra en mycket bättre säsong nästa år.
- Jag tror på att vi kan fortsätta att bygga på något bra tillsammans! Vi som är kvar från årets säsong kommer att vilja visa upp att vi faktiskt kan och att det här året har stärkt oss, säger Toivio.

Följande spelare är under kontrakt:
Målvakt: Lina Lundqvist (2021)
Backar: Sofia From (2021), Ellen Toivio (2021)
Mittfält: Marika Bergman Lundin (2021), Agnes Nyberg (2022), Thea Barkfeldt (2021)
Forwards: Lina Thoreson (2021).