Ellen Arbman Hansing förlänger!
2020-11-25 13:00
Ellen Arbman Hansing förlänger sitt kontrakt med IK Uppsala Fotboll.
Vi är väldigt glada över att kunna meddela att vår mittback Ellen Arbman Hansing har förlängt sitt kontrakt med IK Uppsala Fotboll!
Arbman Hansing ådrog sig en korsbandsskada våren 2017 och har haft en tuff väg tillbaka till fotbollsplanen. I år har hon varit tillbaks på allvar och har spelat 7 matcher i årets OBOS Damallsvenskan, och nu har hon bestämt sig för att fortsätta sin fotbollskarriär i IK Uppsala Fotboll.
- Jag valde att förlänga mitt kontrakt för jag tror mycket på denna klubb. Uppsala är en miljö där jag utmanas och utvecklas träning efter träning, och jag är väldigt stolt att representera min hemstad ytterligare ett år, säger Ellen Arbman Hansing.

Kontraktet är skrivet över 1 år och Arbman Hansing siktar på att fortsätta utvecklas under nästa år och hon vill vara med och ta Uppsala tillbaka till landets högsta serie.
- Jag vet att oavsett om du är spelare, ledare eller om du sitter i styrelsen så vill vi alla framåt och strävar efter samma mål - att spela i OBOS Damallsvenskan, avslutar Arbman Hansing.

Följande spelare från säsongen 2020 är under kontrakt:
Målvakt: Lina Lundqvist (2021)
Backar: Sofia From (2021), Ellen Toivio (2021), Ellen Arbman Hansing (2021)
Mittfält: Marika Bergman Lundin (2021), Agnes Nyberg (2022), Thea Barkfeldt (2021)
Forwards: Lina Thoreson (2021).