Elitettan 2024

Välkommen till Elitlagets egen lagsida. Här kan du läsa om kommande och spelade matcher samt andra av lagets aktiviteter.

Spelartruppen inför Elitettan 2024!
2023-12-27 10:00
Foto - Oscar Larsson.

Arbetet med spelartruppen inför säsongen 2024 är i full gång! Vi kommer löpande att uppdatera med nyförvärv, spelarförlängningar och uppflyttningar av egna spelare på våra sociala kanaler.

Julius Brekkan & Casey Mattsson blir nya huvudtränare för elitlaget!
2023-12-01 12:00

IK Uppsala Fotboll kan meddela att Casey Mattsson och Julius Brekkan är nya huvudtränare för elitlaget!

Samuel Fagerholm lämnar IK Uppsala Fotboll
2023-11-30 11:30
Foto - Oscar Larsson.

IK Uppsala Fotboll meddelar att man har kommit överens med huvudtränaren Samuel Fagerholm om att gå skilda vägar.

Höstens matcher i OBOS Damallsvenskan!
2023-08-30 09:00
Foto - Oscar Larsson.

Söndagen den 3 september startar höstsäsongen av OBOS Damallsvenskan! Med nio matcher kvar att spela är det många viktiga poäng som ligger i potten i kampen om ett allsvenskt kontrakt. Här hittar du spelschemat för höstens matcher!

Johanna Renmark säljs till norska SK Brann
2023-08-17 12:00
Foto - Oscar Larsson

IK Uppsala Fotboll och norska SK Brann är överens om en övergång av forwarden Johanna Renmark.