Vi söker en säljare!
2023-12-29 12:39

Vi på IK Uppsala Fotboll har en fantastisk organisation och över 100 samarbetspartners som vi är mycket stolta över att få utvecklas med. Nu behöver vi en driven säljare som hjälper oss att ta nästa steg. Har du erfarenhet av tjänste- eller konceptförsäljning samtidigt som du har ett engagemang för idrott och hållbarhet kan du vara den vi söker!

Om arbetsgivaren - IK Uppsala Fotboll
IK Uppsala Fotboll är en ung fotbollsklubb som grundades 2016 med fokus på flick- och damfotboll. Från start var ambitionen att på sikt spela i OBOS Damallsvenskan men redan nu har klubben spelat två säsonger, 2020 och 2023, i OBOS Damallsvenskan. 2024 spelar klubben i Elitettan. Förutom seniorlaget har klubben en elitförberedande verksamhet med ett F17-lag som 2023 blev svenska mästare, samt ett F15-lag som på ett övertygande sätt vann sin regionala serie. IK Uppsala Fotboll vill genom fotboll vara en drivkraft för jämställdhet, integration och bidra till en positiv samhällsutveckling både på och utanför planen. Genom vår ledarskapsutbildning för kvinnor, integrationsverksamheter i både Gränby och Gottsunda och genom vår fadderverksamhet vill vi vara en elitförening som ger tillbaka till bredden.

Säljare
Sedan starten 2016 har vi på Uppsala Fotboll etablerat oss som klubb i Uppsala. Vi har en fantastisk organisation och över 100 samarbetspartners som vi är mycket stolta över att få utvecklas med. Nu behöver vi en driven Säljare som hjälper oss att ta nästa steg. Har du tidigare erfarenhet av tjänste- eller konceptförsäljning samtidigt som du har ett engagemang för idrott och hållbarhet kan du vara den vi söker. Hos oss får du möjlighet att vara med och driva utvecklingen för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra spelare samtidigt som du blir en viktig del i klubbens stora samhällsengagemang.

Som säljare hos oss bidrar du till klubbens sponsorintäkter och levererar hög kundnöjdhet till IK Uppsala Fotbolls partners. Du blir en nyckelperson i vår organisation med ansvar för att både initiera och genomföra olika typer av försäljnings- och utvecklingsaktiviteter mot potentiella och befintliga partners. Du möter representanter och befattningshavare på olika nivåer från olika branscher.

Till din hjälp har du ett nära samarbete med Klubbchef och Marknadsansvarig som stöttar med allt från säljmaterial till hållbarhetsrapporter samtidigt förväntas du vara driven och kunna arbeta självständigt med säljprocessen. Du får goda möjligheter till en bra överlämning från din företrädare som går i pension under 2024.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från tjänste- eller konceptförsäljning. Har du sålt sponsoravtal är det förstås meriterande. B-körkort och god svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten. Vidare behöver du vara allmänt systemkunnig och digital.

Som person är du en relationsbyggare, vi jobbar långsiktigt och i nära samarbete med våra partners. Du är kreativ när det gäller att hitta nya samarbeten, aktiviteter och marknadsföringsvägar. Rollen kräver att du kan jobba självständigt och målorienterat.

Du har ett intresse för idrott i allmänhet samtidigt som du är en mycket stark nätverkare. Du gillar också utmaningar och att få hjälpa våra partners att utveckla sin verksamhet genom att ingå i vårt affärsnätverk.

Om tjänsten

Tjänsten är på heltid med möjlighet till deltid. Lönen är provisionsbaserad, men med grundlön under en introduktionsperiod. Provision utgår även för förnyelse av avtal, vilket gör att du som säljare har en trygg grund att utgå från.

Tillträde enligt överenskommelse.

Vi sitter i fina lokaler på vårt kansli i verksamhetens hjärta på Studenternas, men du har också möjlighet att jobba på distans vid behov.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Klubbchef Linn Andersson på 070-3192260 alternativt linn.andersson@uppsalafotboll.se.

Rekryteringen sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vi söker en säljare!2023-12-29 12:39
Styrelsen informerar2022-12-15 18:00