Vill du jobba i en av Sveriges främsta elitförberedande verksamheter?
2023-12-29 10:00
Foto - Peter Bohlin.

IK Uppsala Fotbolls elitförberedande verksamhet har sedan starten 2016 växt fram till en av Sveriges mest framgångsrika under 2023. Med SM-guld, cupvinster och bronsmedaljer i Gothia Cup i bagaget vill vi nu fortsätta utveckla verksamheten och lägga mer resurser på våra ungdomslag. Då verksamheten dessutom ska utökas med ytterligare ett lag 2024 så söker vi nu ledare och instruktörer som brinner för spelarutveckling på ungdomssidan.

Instruktörer & ledare för ungdomslag 2024

Vår verksamhet håller till i centrala Uppsala på vår hemvist Studenternas IP med goda faciliteter och förutsättningar för att bedriva utvecklande fotbollsutbildning. Som en del av föreningens nya strategi för 2024 kommer ett större fokus att läggas på våra egna ungdomslag och spelarutveckling i tidig ålder. En viktig nyckel i denna satsning är att lägga mer resurser på vår elitförberedande verksamhet. Under 2024 kommer den elitförberedande verksamheten att bestå av tre lag i olika åldersklasser och vi söker därmed fler ledare och instruktörer.

Det finns möjligheter till både större och mindre uppdrag i vår elitförberedande verksamhet. Rollerna är arvoderade och vi är öppna för att skräddarsy uppdrag utifrån person och ambition.

Brinner du för spelarutveckling på ungdomssidan? Vill du påbörja eller ta nästa steg i din tränarkarriär? Kontakta oss redan idag!

Framgångsrikt 2023 med SM-guld och dubbla bronsmedaljer i Gothia Cup

Under säsongen 2023 bestod IK Uppsala Fotbolls elitförberedande verksamhet av ett F15-lag samt ett F17-lag. F17 stod för en fantastisk säsong 2023 när man vann föreningens första SM-guld i november. I finalen hemma på Studenternas IP inför storpublik besegrades IF Brommapojkarna med 2-1. Under säsongen vann laget även Aroscupen samt kammade hem bronsmedaljer i Gothia Cup och Lohilo Girls Elite Cup.

F15 vann sin F15-16 Regionala Serie överlägset. Även F15 vann sin åldersklass i Aroscupen och tog hem ett brons i Gothia Cup samt en andraplats i Lux Elite Cup. Flera av spelarna från vår elitförberedande verksamhet har dessutom repsresenterat flicklandslagen under året.

Ansökan:

Är du intresserad? Maila ditt CV och personligt brev till vår sportchef Julius Brekkan på julius.brekkan@uppsalafotboll.se.

Vi tar emot ansökningar och tillsätter tjänster löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker en säljare!2023-12-29 12:39
Styrelsen informerar2022-12-15 18:00