Inför: IK Uppsala Fotboll - Ifö Bromölla
2022-10-21 06:00
Foto - Oscar Larsson.

Omgång 24 av Elitettan är här och säsongen går i sitt spännande slutskede! IK Uppsala Fotboll ställs mot Ifö Bromölla i den näst sista hemmamatchen för säsongen - kan hemmalaget få med sig tre poäng och behålla andraplatsen i tabellen?

Säsongens näst sista hemmamatch väntar under lördagen för tabelltvåan IK Uppsala Fotboll. På besök kommer tabellnian Ifö Bromölla, ett lag som Uppsala endast fick 1-1 mot när de möttes i våras. Bromölla har gjort en stark höst och kommer till Studenternas med tre raka segrar i ryggen. Det blir ingen lätt match för Uppsala, men hemmalaget är redo att gå ut och göra jobbet inför hemmapubliken för att få med sig de tre poängen.

- Det är en viktig match för oss, där vi måste gå ut och göra det vi är bra på och det vi pratat om under veckan! Vi måste fortsätta tro på vårt sätt att spela och jobba 110 % hela matchen, säger Uppsalas lagkapten Linnea Selberg inför matchen.

Uppsala kommer senast från en 4-0-seger borta mot Sundsvalls DFF förra helgen. Uppsala fick framför allt till offensiven i den matchen, någonting som man vill fortsätta bygga på när man tar sig an Bromölla under lördagen.
- Från Sundsvallsmatchen tycker jag att vi ska ta med oss självförtroende. Vi gör mycket bra saker offensivt som jag tror kommer bli viktigt även mot Bromölla, säger Selberg.

Med endast tre omgångar kvar och där flertalet lag är inblandade i toppstriden gäller det att kriga för varje meter ute på planen. Uppsala har fortsatt andraplatsen i egna händer, men det är bara målskillnad som skiljer mellan tabelltvåan Uppsala och tabelltrean IFK Norrköping. Där bakom skuggar Alingsås två poäng efter, så toppstriden är alltifrån avgjord.
- Det är en spännande avslutning, men vi försöker ta en match i taget. Vi kan inte påverka mer än denna träningsvecka och matchen i helgen! Men en sak är säkert, vi är taggade och redo för sista matcherna och kommer göra allt vi kan hela vägen fram! säger Selberg om tabelläget.

Alla ungdomslag går gratis på våra resterande hemmamatcher den här säsongen. För att garantera ert lag plats behöver ni förboka era platser. Välj vilken eller vilka matcher ni önskar besöka och maila er bokning till biljetter@uppsalafotboll.se.

Omgång 24

IK Uppsala Fotboll - Ifö Bromölla IF

Lördag 22 oktober, 15.00

Studenternas IP

KÖP BILJETTER TILL MATCHEN HÄR!

Funderingar?
Maila oss gärna på biljetter@uppsalafotboll.se

SportExpressen sänder matchen vilket gör att du kan se den både på SportExpressen Play samt UNT.