Oavgjort i genrepet inför seriestarten
2022-03-27 19:00
Foto - Oscar Larsson.

IK Uppsala Fotboll genrepade mot Västerås BK30 inför seriepremiären av Elitettan nästa helg. Matchen mot BK30 slutade 3-3 (1-1) efter stort bollinnehav för Uppsalas sida.

IK Uppsala Fotbolls genrep mot Division 1-laget Västerås BK30 kommer inte gå till historien som den mest välspelade fotbollsmatchen. Hemmalaget Uppsala dominerade bollinnehavet matchen igenom men slarvade en hel del i passningsspelet och hittade inte alls dit man ville. Nicole Robertson gav Uppsala ledningen via ett skott från distans, men gästerna kvitterade på en kontring innan paus och det stod 1-1 på tavlan i halvtid. I den andra halvleken nickade Rosa Herreros in 2-1 till hemmalaget dryga tjugo minuter in i halvleken. Bara två minuter senare kvitterade återigen BK30, och trots att Taryn Ries nickade in 3-2 i den 73:e minuten så kom BK30 återigen ikapp och matchen slutade därmed 3-3.

Nästa match för Uppsala blir seriepremiären i Elitettan den 2 april då man tar emot Bergdalens IK hemma på Studenternas IP med avspark 15.00

KÖP BILJETTER TILL SERIEPREMIÄREN HÄR!

IK Uppsala Fotboll 3-3 (1-1) Gamla Upsala SK

1-0 (30´) Nicole Robertson

1-1  (37´) Ina Burström

2-1 (66´) Rosa Herreros