3-1-förlust borta mot KIF Örebro
2022-03-18 08:00
Målskytten Taryn Ries. Foto - Oscar Larsson.

Under torsdagskvällen väntade en tuff bortamatch mot damallsvenska KIF Örebro DFF för IK Uppsala Fotboll. Hemmalaget tog hem segern med 3-1 på en kylig Behrn Arena, och för Uppsala väntar nu en matchfri helg innan nästa träningsmatch.

KIF Örebro tog ledningen i matchen efter dryga kvarten spelad genom Heidi Kollanen. Uppsalas replik kom dock blixtsnabbt då Taryn Ries kvitterade till 1-1 bara två minuter senare. Det oavgjorda resultatet såg ut att stå sig halvleken ut, men precis innan paus kunde Örebros Amanda Rantanen återigen ge Örebro ledningen. 2-1 till hemmalaget i halvlek efter ett psykologiskt tungt mål för Uppsala.

I den andra halvleken kunde Örebro utöka ledningen till 3-1 i den 53:e minuten genom Wilma Öhman. Inga fler mål gjordes i matchen, utan hemmalaget kunde ta hem segern. Nästa träningsmatch för Uppsala blir tisdagen den 22 mars då man möter Gamla Upsala SK hemma på Studenternas IP med matchstart 17.00.

Biljettinformation inför matchen mot GUSK:

Pris - 50 kr

0-18 år - Fritt inträde

Betalning - Swish i entrén

(OBS. Säsongskort gäller inte för inträde på träningsmatcher)

KIF Örebro DFF 3-1 (2-1) IK Uppsala Fotboll

1-0 (16´) Heidi Kollanen

1-1 (18´) Taryn Ries

2-1 (45´) Amanda Rantanen

3-1 (53´) Wilma Öhman

Startelvan:
Sandra Jakobsen (MV)

Julia Ragnarsson - Linnea Selberg - Helén Eke - Beatrice Gärds

Elina Lenir  - Wilma Thörnkvist

Johanna Renmark - Rosa Herreros - Taryn Ries

Nicole Robertson

Avbytare: Ellen Arbman Hansing, Hannah Eriksson, Hanna Persson, Anna Björklund, Caroline Forsgren (MV).