Inför: IK Uppsala Fotboll - Djurgårdens IF FF
2022-03-08 13:00
Foto - Oscar Larsson.

Vi är inne i vecka 10 och för IK Uppsala Fotboll väntar två träningsmatcher mot damallsvenskt motstånd! Under onsdagskvällen väntar en match mot Djurgårdens IF som kommer på besök till Studenternas IP.

Den senaste träningsmatchen Uppsala spelade var borta mot Sundsvall för två helger sedan, då det blev en förlust med 2-1. Förra helgen hade laget matchledigt då den elitförberedande truppen tog hand om matchen i Upplandscupen mot Danmarks IF (vinst med 6-3).
- Efter matchen mot Sundsvall har vi jobbat mycket med den sista tredjedelen och att komma till fler men också bättre målchanser. Det ska bli roligt att vi ska få möta ett bättre motstånd, det kommer att bli en utmaning och krävas mer av oss både individuellt och som lag, säger Uppsalas mittback Linnea Selberg inför matchen.

Selberg är ett av Uppsalas nyförvärv inför den här säsongen och kommer senast från spel i Piteå IF. Under försäsongen har hon fått en hel del speltid i mittlåset och hon säger att hon trivs bra i det nya laget i Uppsala.

- Jag tycker att stämningen i laget är bra, det är en härlig grupp att vara i och vi lär känna varandra mer och mer! säger Uppsalas mittback Linnea Selberg inför matchen.

Matchen mot Djurgårdens IF är också den första träningsmatchen mot ett damallsvenskt motstånd för Uppsala. Tidigare har man endast mött lag från Elitettan eller Division 1, så detta blir första gången man får se hur man ligger till jämfört med lag i den högsta divisionen.

- Det kommer att bli spännande att mäta oss mot ett lag från Damallsvenskan! Det känns som en bra utmaning som kommer att göra oss bättre. Det är svårt att säga hur vi står jämfört med de damallsvenska lagen, men jag hoppas och tror att vi står oss bra! säger Selberg.

Träningsmatch:

IK Uppsala Fotboll - Djurgårdens IF FF

Onsdag 9 mars, 18.00

Studenternas IP

Biljettinformation:

Pris - 50 kr

0-18 år - Fritt inträde

Betalning - Swish i entrén

(OBS. Säsongskort gäller inte för inträde på träningsmatcher)

UNT sänder matchen vilket gör att du kan se den på UNT och SportExpressen Play.

Funderingar?
Maila oss gärna på biljetter@uppsalafotboll.se

Varmt välkomna till Studenternas IP!