Isabelle Granlund lämnar IK Uppsala Fotboll
2021-08-09 21:00
Isabelle "Isa" Granlund. Foto - Tobbe Bengtsson.

Vi kan nu meddela att målvakten Isabelle Granlund lämnar IK Uppsala Fotboll och har skrivit på för danska Odense.

Isabelle Granlund kom till IK Uppsala Fotboll inför den här säsongen men har fått knapert med speltid i Elitettan under säsongen. Nu lämnar hon Uppsala och har skrivit på för danska Odense, där hon redan har hunnit debuterat och spelat sin första match. Vi tackar Isabelle för hennes tid i Uppsala och önskar henne ett stort lycka till framöver!

Även unga Hanna Gunnarsson lämnar för stunden IK Uppsala Fotboll. Hon återvänder till moderklubben Västerås BK30 i Division 1 för att få mer speltid och för att fortsätta utvecklas. Hon kommer dock fortsatt att ha kontakt med IK Uppsala och kommer fortsätta att träna med laget 1 gång i veckan. Vi önskar Hanna varmt lycka till med matchspelet i Västerås BK30 och ser framemot att se henne på våra träningar framöver!