Inför: IK Uppsala Fotboll - Älvsjö AIK
2021-08-06 10:00
Maria Poli i sin senaste match på Studenternas IP, då i Älvsjötröjan-

Det är dags för IK Uppsala Fotboll att dra igång höstsäsongen av Elitettan! Nu på lördag den 7 augusti tar man emot Älvsjö AIK hemma på Studenternas IP klockan 15.00.

Älvsjö inledde säsongen starkt och var obesegrade under de inledande omgångarna i Elitettan. Just nu ligger laget på en sjundeplats med 22 inspelade poäng. När Uppsala och Älvsjö möttes under vårsäsongen i en regnig match stod Uppsala för en svag insats och matchen slutade 1-1.

- Jag är väldigt taggad och tycker att det är extra kul att få möta Älvsjö i första matchen efter uppehållet. Det är sådana matcher man som fotbollsspelare njuter av att få spela och speciellt när det är en toppstridsmatch som denna. Med det sagt så är helgens match precis lika viktig att vinna som alla andra matcher framöver under säsongen, vilket vi ska visa på lördag. Det kommer att bli en väldigt intressant match både för mig och för resten av tjejerna som är sugna på revansch efter vårens kryssmatch, säger Uppsalas nyförvärv Maria Poli.

Uppsala har varit igång med de gemensamma träningarna sedan förra måndagen, och för Poli har det varit två veckor fyllda av många nya intryck i sin nya klubb.

- Det har varit två intensiva veckor, många nya intryck och väldigt bra träningspass. Jag har under dessa veckor även hunnit få en bra bild av truppen, föreningen och tränarstaben - allt kring laget sköts på ett professionellt sätt, truppen är väldigt sammansvetsad och jag är imponerad av de fina förutsättningar som vi spelare har, säger Poli.

För Poli, som värvades från Älvsjö till Uppsala under sommaruppehållet, blir matchen speciell i dubbel bemärkelse. Dels blir det hennes matchdebut i Uppsalatröjan, dels ställs hon direkt mot sin gamla klubb.
- Tack vare ett otroligt varmt välkomnande av föreningen och tjejerna känns det naturligt att dra på sig IK Uppsalas matchtröja då jag redan efter två veckor känner mig som hemma, säger Poli.

Uppsala avslutade vårsäsongen med två sämre insatser och två förluster mot IFK Kalmar och Jitex Mölndal, så när Elitettan nu startar om gör man det med en stor revanschlusta. I matchen mot Älvsjö vill man därmed gå ut och visa hemmapubliken vad man verkligen går för.
- Precis som alltid krävs det att vi arbetar stenhårt, följer vår matchplan och att varje spelare ger sitt yttersta för att vi ska lyckas ta höstens första 3 poäng. Jag hoppas att så många som möjligt tar sig till Studenternas för att stötta oss till en vinst i helgens match! avslutar Poli.

Vi hälsar publiken varmt välkommen till Studenternas IP!

Här nedan kan ni köpa era matchbiljetter, det går bra att köpa biljetter hela vägen fram till matchstart. OBS! Inga fysiska biljetter säljs i entrén utan samtliga biljetter måste köpas via vårt digitala biljettsystem.
Köp biljetter till matchen här!

Elitettan - Omgång 14

IK Uppsala Fotboll - Älvsjö AIK
Lördag 7 augusti, 15.00

Studenternas IP

Du kan även se alla våra matcher i Elitettan både på UNT och på SportExpressen Play.

Se IK Uppsala Fotboll - Älvsjö AIK på SportExpressen Play!

Se IK Uppsala Fotboll - Älvsjö AIK på UNT!