Inför: IK Uppsala Fotboll - IFK Kalmar
2021-07-02 12:00
Julia Ragnarsson. Foto - Jörgen Bergqvist.

Tiden går fort när man har roligt och redan nu är det dags för vårsäsongens sista hemmamatch! För motståndet står formstarka tabellfyran IFK Kalmar, så det är en tuff match som väntar på Studenternas IP i sommarvärmen. IK Uppsala Fotboll är än så länge obesegrade på hemmaplan och hoppas kunna hålla den sviten levande över sommaruppehållet.

IFK Kalmar kommer till Uppsala med fin form och innehar en fjärdeplats i tabellen, fem poäng bakom Uppsala som dock även har en match mindre spelad. I Kalmars trupp finns två målfarliga spelare som båda är i toppen av skytteligan med sex gjorda mål var hittills - Mimmi Asperot och Tabby Tindell. I truppen hittar vi också den forna Uppsalaspelaren Ingrid Wixner.

- Jo men det ska bli en spännande match som jag tror kommer att bli jämn. Det är ett bra lag vi möter så det gäller att vi är påslagna från start, säger Uppsalas ytterback Julia Ragnarsson inför matchen.

Uppsala har fyra raka segrar i ryggen och kommer senast från en tung 2-1-seger mot Morön BK borta på Skogsvallen förra helgen. Laget har två matcher kvar att spela innan sommaruppehållet och de fina resultaten har även bidragit till en riktig god stämning i truppen.
- Stämningen i laget är bra! Vi fortsätter att jobba på för att fullfölja vårt vinnande, säger Ragnarsson.

17-åriga Ragnarsson har fått speltid i sex matcher hittills i Elitettan, och senast i toppmötet mot Morön fick hon chansen från start som ytterback där hon stod för en fin insats.
- Jo det har såklart varit väldigt kul att få chansen. Det är speltid man strävar efter som fotbollsspelare och det är det man utvecklas av. Det är betydelsefullt att få förtroende, då vet man att man gjort något rätt och att det är bara att fortsätta nöta på, säger Ragnarsson.

Elitettan - Omgång 12
IK Uppsala Fotboll - IFK Kalmar
Lördag 3 juli, 12.00

Studenternas IP

Vi hälsar publiken varmt välkommen till Studenternas IP - som vi har längtat efter er! Här nedan kan ni köpa era matchbiljetter, det går bra att köpra biljetter fram till matchstart. OBS! Inga fysiska biljetter säljs i entrén utan samtliga biljetter måste köpas via vårt digitala biljettsystem.
Köp biljetter till matchen här!

Du kan även se alla våra matcher i Elitettan både på UNT och på SportExpressen Play.

Se IK Uppsala - IFK Kalmar på SportExpressen Play!

Se IK Uppsala - IFK Kalmar på UNT!