Se IK Uppsala Fotbolls matcher på Sportbladet Play!
2020-06-15 13:50
Se IK Uppsala Fotbolls matcher i OBOS Damallsvenskan på Sportbladet Play.
Snart är det äntligen dags för säsongspremiär i OBOS Damallsvenskan! Lagen är i full gång med att förbereda sig för seriepremiären 27/28 juni, och samtliga matcher kommer att sändas på Sportbladet Play. ”Damallsvenskan förtjänar stor uppmärksamhet och det kommer vi att ge den”, säger Aftonbladets sportchef Patric Hamsch i ett pressmeddelande.
IK Uppsala Fotboll spelar sin premiär hemma på Studenternas IP den 27 juni mot Djurgårdens IF med avspark 15:00. Matcherna kommer att spelas utan publik till att börja med, men du kommer att kunna se samtliga matcher på Sportbladet Play!

Sportbladet sänder alla 132 matcher och gör en omfattande redaktionell satsning, som bland annat innehåller följande:
- Guldplanen: En serie artiklar om hur varje enskilt lag ska ta hem guldet.
- Stjärnchatten: Under säsongen kan Sportbladets läsare chatta med spelarna det snackas om.
- Rankingen: Sportbladet rankar och listar det mesta under säsongen.
- Veckans Lag: Varje vecka utser redaktionen veckans hetaste elva.
- Livechatt: För att höja pulsen under heta matcher live-bevakas dessa med en chatt där fansen blir en viktig del.

Bevakningen blir omfattande både via www.sportbladet.se och www.sportbladetplay.se under säsongen.
– Damallsvenskan är ofta mycket jämn och het hela vägen in i slutomgångarna så det gäller att vara på tå från början. Det gäller även för Sportbladet som kommer göra allt vi kan för att skildra kampen om SM-titeln på allra bästa sätt. Vi har alla väntat länge på att det ska börja och det är härligt att serien snart sätter igång, säger Aftonbladets sportchef Patric Hamsch i ett pressmeddelande.

Det finns några olika varianter av abonnemang för att se matcherna på Sportbladet Play:
Månadsabonnemang: 179:-/månad
Säsongsbiljett (samtliga matcher): 159:-/månad
Enstaka matcher: 129:-/match

Se IK Uppsala Fotbolls matcher i OBOS Damallsvenskan på Sportbladet Play genom att skaffa ditt abonnemang här: https://www.sportbladetplay.se/fotboll/damallsvenskan