Nicole Odelberg Modin klar för IK Uppsala Fotboll!
2019-11-30 10:20
Nyförvärvet Nicole Odelberg Modin. Bild - AIK Fotboll
IK Uppsala Fotboll har gjort klart med sitt andra nyförvärv inför säsongen 2020 då 25-åriga Nicole Odelberg Modin har skrivit på för klubben! Modin kommer senast från spel i AIK i Elitettan men ansluter nu till Uppsala när klubben tar klivet upp till OBOS Damallsvenskan nästa år.
Nicole Odelberg Modin är IK Uppsala Fotbolls andra nyförvärv inför säsongen 2020 i OBOS Damallsvenskan. Modin lämnar därmed Elitettanlaget AIK som hon har spelat i sedan 2016.
- Självklart var det ett tufft beslut att lämna AIK, jag har ju spelat där i många år men jag kände att jag ville ta steget vidare och spela i Damallsvenskan. Uppsala kontaktade mig och berättade om deras tankar och planer, och det verkade intressant så det ska bli kul att få komma och spela med Uppsala. Jag har alltid velat spela i Damallsvenskan så det ska bli roligt att få ta det steget med Uppsala, säger Modin.

Modin stod för 9 mål i Elitettan för AIK under den här säsongen, och säsongen innan gjorde hon hela 14 mål för klubben. 25-åriga Modin är en fysiskt stark spelare som hoppas kunna bidra med sina offensiva kvalitéer på planen.
- Jag är en spelare som är stor och stark som gillar att hålla mycket boll, sen vill jag ju självklart bidra med en hel del mål framåt också. Det är ju framför allt med mina offensiva egenskaper jag vill kunna bidra, säger Modin.

Modin har spelat flertalet säsonger i AIK, ett AIK som har mött Uppsala många gånger under de senaste åren både i Elitettan och i träningsmatcher. Innan dess spelade hon i Västerås BK30 där hon bland annat spelade tillsammans med Uppsalas skyttedrottning Cassandra Korhonen.
- Uppsala är ett lag som spelar en bra fotboll. Jag har inte hunnit träffa laget än men de verkar ha en väldigt bra sammanhållning, och många runtomkring har sagt att det är en bra klubb och ett bra gäng så det känns bra. Jag är ifrån Västerås så det är nära att pendla också, och dessutom känner jag Cassandra (Korhonen) sen tidigare då vi har spelat ihop i BK30, säger Modin.

Uppsala har nu 17 spelare klara för nästa säsong och konkurrenssituationen i truppen är tuff, men Modin ser det som något positivt att man verkligen måste prestera och utvecklas för att kunna var med och tampas om en startplats.
- Det är ju såklart en konkurrenssituation, det är alltid bra att ha många duktiga spelare i laget och jag tycker det ska vara konkurrens när man spelar på den här nivån. Jag hoppas såklart kunna visa upp mig på träningarna, få mycket speltid och förhoppningsvis ta en startplats. säger Modin.

Vi välkomnar Nicole Odelberg Modin till IK Uppsala Fotboll!