Ellinor Johansson skriver på för IK Uppsala Fotboll!
2023-01-10 12:00
Foto - Bildbyrån

Truppen fylls på och vi kan nu meddela att Ellinor Johansson, 27, skriver på ett år för IK Uppsala Fotboll!

Ellinor har de två senaste säsongen spelat i Älvsjö och tar nu klivet upp i OBOS damallsvenskan med IK Uppsala. Igår, måndag, genomfördes den första tränings tillsammans på Studenternas och vi ställde frågan till Ellinor om hur det känns att vara på plats.
- Det käns bra, jag har fått ett bra intryck av föreningen och ser fram emot säsongen 2023. Det var kul att träffa alla i laget på gårdagens träning. Touchen kanske inte var den bästa men skönt att ha startat igång!

Vad är dina förväntningar på kommande säsong och vad hoppas du bidra med till laget?
- Jag vill vara med och bidra till att vi etablera oss i damallsvenskan. Jag hoppas kunna bidra med mycket nergi på och utanför planen, säger Ellinor.

Vi ser fram emot att se Ellinor i Uppsalatröjan 2023, välkommen!

Namn - Ellinor Johansson

Ålder - 27 år