Klara Folkesson skriver på för IK Uppsala Fotboll!
2023-01-06 10:00
Vi kan nu meddela den goda nyheten att Klara Folkesson, 22, skriver på ett år för IK Uppsala Fotboll!

Klara kommer närmast från Sandviken i div. 1 och har öst in mål under förra säsongen. Klaras förväntningar och vad hon tror att hon kan bidra med nästa år kan ni läsa om här.

- Det känns väldigt bra att skriva på för Uppsala. Jag har fått ett väldigt fint intryck från föreningen och ser verkligen fram emot 2023! Såklart har jag stora förväntningar inför kommande säsong. Jag tycker att Uppsala spelar en rolig fotboll som jag tror kan passa mig bra och extra roligt nu med damallsvenskan. Jag hoppas jag kan bidra med mycket energi och förhoppningsvis lite poäng! säger Klara.

Varmt välkommen till klubben Klara, vi ses på Studenternas!