Ellen Arbman Hansing förlänger med IK Uppsala Fotboll!
2022-12-16 10:00
Foto - Peter Bohlin

Vi är så glada över nyheten att Ellen Arbman Hansing, 23, förlänger sitt kontrakt över 2023!

Hon har varit en del av klubben längst av alla i truppen och vi frågar såklart hur det känns att förlänga kontraket.

- Det känns väldigt bra att stanna i Uppsala ett år till. Jag tycker att det finns fantastiska förutsättningar i Uppsala att utvecklas som fotbollsspelare och som lag. Att cykla genom min hemstad varje dag till Studenternas för att träffa mina lagkamrater och få spela fotboll är höjdpunkten på dagen!

- Det är en annorlunda sits att skriva på ett kontrakt när jag inte vet vilken serie Uppsala kommer tillhöra nästa säsong. Oavsett om det blir Elitettan eller OBOS Damallsvenskan är mina förhoppningar att det kommer bli ett utvecklande och utmanande år med många roliga fotbollsmatcher, säger Ellen.

Vi är minst sagt glada att Ellens fotbollsresa fortsätter i IK Uppsala!

Namn - Ellen Arbman Hansing
Ålder - 23 år