Hanna Gunnarsson klar för IK Uppsala Fotboll!
2020-12-11 14:30
Hanna Gunnarsson har skrivit på för IK Uppsala Fotboll över säsongen 2021.
Vi är otroligt glada över att kunna meddela att 18-åriga Hanna Gunnarsson har skrivit på för IK Uppsala Fotboll!
Kontraktet är skrivet över ett år och hon kommer senast från spel i Division 1 Norra Svealand med Västerås BK 30. Hanna har även 15 st U17-landskamper på sitt CV, och tar nu nästa steg i sin karriär när hon nu skrivit på för IK Uppsala Fotboll.
- Jag har trivts väldigt bra i Västerås BK30 de senaste åren, men jag känner att det var dags att fortsätta min utveckling och då passade IK Uppsala väldigt bra. Jag träffade Jonas lite redan under förra året, och jag har även haft lite koll på IK Uppsala under året. Det verkar vara en väldigt bra miljö att spela fotboll i, så det känns väldigt bra att ha skrivit på för klubben, säger Hanna Gunnarsson.

Hanna kan har spelat på flera olika positioner under åren och kan användas som både ytterback och som mittfältare, vilket gör henne väldigt användbar för huvudtränare Jonas Valfridsson.
- Jag hoppas kunna bidra med mycket energi och glädje till laget. Jag har spelat på flera olika positioner tidigare och har bra spelförståelse och teknik, säger Gunnarsson.

Hanna kommer nu tillsammans med sin tvillingsyster Ella att kliva in i IK Uppsala Fotboll spelartrupp.
- Vi har spelat med varandra hela livet, så det är ju kul att vi får fortsätta göra den här resan tillsammans. Vi har haft enskilda samtal med klubben men sedan bollat en del tankar tillsammans, så det känns bra att vi båda har landat i att detta är ett bra steg framåt i våra respektive karriärer. Det är alltid skönt att ha med sig någon man känner till en ny miljö, säger Gunnarsson.

Vi hälsar Hanna varmt välkommen till IK Uppsala Fotboll!

Följande spelare är under kontrakt:
Målvakt: Lina Lundqvist (2021)
Backar: Sofia From (2021), Ellen Toivio (2021), Ellen Arbman Hansing (2021), Jennifer Askebrand (2022), Beatrice Gärds (2021)
Mittfält: Marika Bergman Lundin (2021), Agnes Nyberg (2022), Thea Barkfeldt (2021), Agnes Dahlström (2021), Ida Strömblad (2021), Julia Ragnarsson (2022), Hanna Gunnarsson (2021)
Forwards: Lina Thoreson (2021), Hanna Persson (2021), Isabella Mattsson (2022), Ella Gunnarsson (2021)