Isabella Mattsson klar för IK Uppsala Fotboll!
2020-12-04 15:00
IK Uppsala Fotbolls fjärde nyförvärv Isabella Mattsson.
Vi är väldigt glada över att kunna presentera 21-åriga forwarden Isabella Mattsson som vårt fjärde nyförvärv inför säsongen 2021!
Isabella Mattsson är en finsk forward som sedan 2016 har spelat med Åland United i den finska högsta ligan. Årets säsong avslutades på ett fantastiskt sätt med både guld i Nationella ligan och i Finska cupen, och nu tar Mattsson steget till Sverige för spel med IK Uppsala Fotboll. Mattsson kommer att kombinera fotbollen med studier på Uppsala Universitet, och hon blir det fjärde nyförvärvet inför säsongen 2021.
- Jag har faktiskt haft ganska bra koll på Uppsala, speciellt under den här säsongen då jag har funderat på att studera i Sverige och kombinera det med fotbollen. IK Uppsala verkar vara en professionell klubb med höga ambitioner vilket passar mig väldigt bra. Jag har varit i kontakt med Jonas och fått ett väldigt bra intryck av honom, vi delar samma ambitioner och samma krav inför den kommande säsongen där målet är att ta oss upp i OBOS Damallsvenskan igen. Jag har hört mycket gott om klubben, så jag ser framemot nästa kapitel i min fotbollskarriär och det ska bli roligt att få ansluta till laget, säger Mattsson.

Kontraktet är skrivet över två säsonger och tanken är att Mattsson framför allt ska bidra och utvecklas offensivt i Uppsalas jakt efter ett avancemang till OBOS Damallsvenskan.
- Jag vill kunna bidra mycket i anfallsspelet med både kvalitet och kreativitet. Jag vill hjälpa laget genom att fördela bollen, ta mig in i boxen och förhoppningsvis göra en hel del mål som kan bidra till att laget vinner matcherna. Jag vill verkligen fortsätta utveckla mitt spel i boxen, jag och Jonas har pratat om detta och det är någonting som vi kommer att jobba mycket med så det känns riktigt bra, säger Mattsson.

Vi hälsar Isabella Mattsson varmt välkommen till IK Uppsala Fotboll!

Följande spelare är under kontrakt:
Målvakt: Lina Lundqvist (2021)
Backar: Sofia From (2021), Ellen Toivio (2021), Ellen Arbman Hansing (2021), Jennifer Askebrand (2022)
Mittfält: Marika Bergman Lundin (2021), Agnes Nyberg (2022), Thea Barkfeldt (2021), Agnes Dahlström (2021)
Forwards: Lina Thoreson (2021), Hanna Persson (2021), Isabella Mattsson (2022)