Jennifer Askebrand klar för IK Uppsala Fotboll!
2020-11-30 15:00
Jennifer Askebrand, IK Uppsala Fotbolls andra nyförvärv.
Vi kan nu presentera mittbacken Jennifer Askebrand som IK Uppsala Fotbolls andra nyförvärv inför säsongen 2021!
23-åriga mittbacken Jennifer Askebrand kommer senast från spel i Division 1-laget Luleå SK, men har även erfarenhet från Elitettan då hon under ett och ett halvt år spelade i Assi IF. Nu tar hon flyttlasset söderut för spel i IK Uppsala Fotboll de kommande två säsongerna.
- Jag har ganska bra koll på Uppsala sen tidigare, jag har bott här under ett halvår förut så jag har väldigt bra koll på staden. Jag var sugen på att komma tillbaka så jag kollade läget med IK Uppsala ifall det fanns något intresse, och det fick jag väldigt god respons på med ett positivt gensvar från tränarteamet så det kändes jättekul, säger Askebrand.

Kontraktet är skrivet över två år och Askebrand kommer främst att konkurrera med Sofia From och Ellen Arbman Hansing om en plats i mittlåset.
- Jag är en stabil mittback som gillar att vara aktiv i speluppbyggnaden och bidra med att bygga upp spelet offensivt. Jag skulle nog säga att jag är ganska stark och rivig på planen och en duktig huvudspelare, säger Askebrand.

Askebrand blir Uppsalas andra nyförvärv inför kommande säsong i Elitettan, och Askebrand längtar redan efter att försäsongsträningen ska dra igång.
- Det känns bara positivt inför nästa säsong, jag ser väldigt mycket framemot att få träffa tjejerna i laget. Jag har fått ett jättebra första intryck efter att ha varit nere i Uppsala och träffat Jonas, så nu längtar jag bara efter att nästa säsong ska sätta igång, säger Askebrand.

Vi hälsar Jennifer varmt välkommen till IK Uppsala Fotboll!

Följande spelare är under kontrakt:
Målvakt: Lina Lundqvist (2021)
Backar: Sofia From (2021), Ellen Toivio (2021), Ellen Arbman Hansing (2021), Jennifer Askebrand (2022)
Mittfält: Marika Bergman Lundin (2021), Agnes Nyberg (2022), Thea Barkfeldt (2021), Agnes Dahlström (2021)
Forwards: Lina Thoreson (2021).