Damernas Svenska Cupen inställd
2020-04-18 09:00
Svenska Cupen inställd på grund av coronakrisen.
Under fredagen kom beskedet från Svenska Fotbollsförbundet att Svenska Cupen för damer ställs in. Därmed kommer det ej koras någon vinnare på damsidan i Svenska Cupen den här säsongen.
IK Uppsala Fotboll hade endast hunnit spela en match i gruppspelet (0-4-förlust borta mot Piteå IF) innan cupspelet avbröts på obestämd framtid. Under fredagen kom beskedet från Svenska Fotbollsförbundets styrelse att Svenska Cupen för damer nu ställs in, vilket betyder att det inte kommer att koras någon vinnare på damsidan.

På herrsidan är ambitionen fortsatt att man ska kunna genomföra hela cupspelet då de ej har lika många matcher kvar att spela.