Linn Andersson ny evenemangsansvarig för IK Uppsala Fotboll!
2020-02-25 11:00
Klubbchef Gunnar Källsten med Linn Andersson.
IK Uppsala Fotboll fortsätter att satsa framåt och utökar nu sin organisation då man har anställt en evenemangsansvarig i form av 29-åriga Linn Andersson!
Linn Andersson är 29 år gammal och bor i Fålhagen i Uppsala. Hon är uppväxt i Norduppland i Alunda och har även själv spelat fotboll i många år när hon var yngre.
- Jag kom väl fram till för några år sedan att jag ville jobba med fotboll, så jag utbildade mig till idrottskonsulent på Bosöns Idrottsfolkhögskola. I utbildningen fick man göra en del praktik och på så sätt fick jag in foten inom fotbollen. Min stora passion är dam- och flickfotbollen, det är där vi bör lägga våra resurser och det är där det verkligen behövs så det är min drivkraft framåt, säger Andersson.

Andersson kommer senast från Djurgårdens IF där hon jobbade med dam- och ungdomsverksamheten i lite olika roller, så hon har en hel erfarenhet med sig när hon nu kliver in i IK Uppsalas organisation.
- Djurgården hade två olika kanslier varav jag jobbade med dam- och ungdomsverksamheten där jag var koordinator och eventansvarig. Det var alltifrån administrativt arbete till att arrangera olika cuper och föreningsdagar, så det var väldigt nyttiga år där jag fick med mig mycket erfarenhet och kunskap som jag kan ta med mig till IK Uppsala, säger Andersson.

Anställningen hos Djurgårdens IF gick ut vid årsskiftet, och efter kontakt med IK Uppsalas klubbchef Gunnar Källsten så kom man fram till att Andersson nu ska kliva in i den damallsvenska nykomlingens organisation.
- Efter tre år i Djurgården så kände jag att jag var sugen på nya utmaningar. Jag hade koll på IK Uppsala och sett att det hade gått väldigt bra för dem, så jag hörde av mig till Gunnar och kollade läget och på den vägen är det, säger Andersson.

Inom IK Uppsala Fotbolls organisation kommer Andersson att börja med en deltidstjänst som evenemangsansvarig där det största fokuset kommer att ligga på matcharrangemangen på Studenternas IP vid lagets hemmamatcher.
- Just nu håller jag på och pluggar jag en kurs på Södertörns Högskola så tanken är att vi ska mjukstarta lite under våren. Mitt största fokus kommer att ligga på matcharrangemangen vid hemmamatcher och så får vi se vad som växer fram, ambitionen är att rollen ska kunna utvecklas allt eftersom, säger Andersson.

IK Uppsala Fotbolls klubbchef Gunnar Källsten är mycket nöjd med att få in Linn Andersson i klubbens organisation.
- Jag träffade Linn redan i höstas och fick då ett väldigt gott intryck av henne. När möjligheten dök upp så kom vi ganska snabbt överens om en anställning hos oss. Linn har en relevant utbildning, några års erfarenhet av att arbeta i en fotbollsförening och är en mycket driven person. Det känns väldigt bra att få med Linn i vår organisation, säger Gunnar Källsten, klubbchef IK Uppsala Fotboll.

Vi välkomnar vår nya evenemangsansvarig Linn Andersson till IK Uppsala Fotboll!

Vi söker en säljare!2023-12-29 12:39
Styrelsen informerar2022-12-15 18:00