HSB Uppsala förlänger samarbetet med IK Uppsala Fotboll!
2019-10-11 11:00
HSB Uppsala huvudpartner till IK Uppsala Fotboll
HSB Uppsala har varit huvudpartner till IK Uppsala Fotboll ända sedan klubbens start 2016, och nu är det klart att samarbetet fortsätter! Under 2020 fördjupas samarbetet ytterligare genom att HSB Uppsala går in som huvudsponsor i IK Uppsala Fotbolls totala verksamhet där även FSR Coach samt Ronjabollen ingår.
CSR-projekten (Corporate Social Responsibility) Ronjabollen och FSR-coach är två viktiga delar av IK Uppsala Fotbolls verksamhet där klubben vill driva på för en förbättrad integration och jämställdhet i samhället. I och med att HSB Uppsala fördjupar sitt arbete med IK Uppsala Fotboll kan klubben fortsätta jobba för både sportsliga framgångar på planen samt samhällsförbättringar utanför planen.
- IK Uppsala Fotboll arbetar på många fronter för att bidra till ett mer hållbart och inkluderande samhälle. Hållbarhetsfrågor är viktiga för oss på HSB Uppsala och det känns väldigt roligt att vi fortsätter samarbeta i det arbetet och i den visionen, säger Sara Brandt, kommunikations- och marknadschef på HSB Uppsala.

IK Uppsala Fotbolls CSR-projekt Ronjabollen och FSR Coach syftar till att öka tjejers möjligheter att spela fotboll oavsett bakgrund, samt att öka kvinnors möjligheter till att gå tränarutbildningar och stärka deras självförtroende i ledarrollen - både på och utanför planen.
- Vi är mycket glada över att HSB Uppsala vill fortsätta att vara huvudpartner till IK Uppsala Fotboll och att de dessutom fördjupar sitt engagemang. Det ger oss ökade förutsättningar i vårt arbete med att förbättra tjejers möjligheter till att satsa på fotboll och att vi genom fotbollen kan vara en drivkraft för jämställdhet och integration, säger Gunnar Källsten, klubbchef för IK Uppsala Fotboll.

Tack HSB Uppsala för att ni fortsätter som huvudpartner för IK Uppsala Fotboll!

Vi söker en säljare!2023-12-29 12:39
Styrelsen informerar2022-12-15 18:00