Bli en del av Uppsala Fotboll!
2023-03-21 19:00
Foto - Oscar Larsson.

Vill du bli en del av Uppsala Fotboll? Nu vill vi bli fler! Här kan du läsa mer om vad vi har för lediga platser just nu.

Bli matchvärd på våra matcher i OBOS Damallsvenskan!
Vill du vara med och skapa en fotbollsfest i samband med våra hemmamatcher på Studenternas? Nu söker vi efter fler som vill vara en del av vår matchdagsorganisation. Att vara matchvärd innebär att du antingen står i entrén och tar emot besökarna eller är publikvärd på arenan. Fokuset är att ge besökarna bästa möjliga service genom att hälsa välkomna och svara på frågor om arrangemanget vid behov.

Som publikvärd bidrar du till att skapa en positiv upplevelse och hjälper till så att alla känner sig hemma på Studenternas. Under matchdagen kommer du att träffa många människor därför är det av stor viktig att du har en social kompetens. Vi söker dig som är social, utåtriktad och noggrann, för att vara matchvärd måste du vara minst 18 år.

Hur ser en matchdag ut?
Vi träffas ungefär 2 timmar innan avspark och börjar alltid med att gå igenom förutsättningarna för dagen. Vi ser givetvis till att du får en bra introduktion innan du kommer i gång så att du känner dig trygg i din uppgift.

1 timme innan avspark öppnar entréerna. Entrévärdarna bemannar varje ingång och publikvärdarna tar sig till respektive läktardel för att ta hand om publiken innan, under och efter matchen. När matchen är slut så samlas alla igen för att gå igenom arrangemanget. Uppdraget är ideellt men genom att vara en del av vår matchdagsorganisations hoppas vi ge dig kunskap och erfarenheter som du kan addera till ditt personliga CV.

Är du intresserad? Ansök genom att skicka ett mail till kontakt@uppsalafotboll.se.

Är du student? Gör din praktik hos oss!
Är du en student med ett stort fotbollsintresse? Under 2023 erbjuder vi möjligheten att söka praktikplats hos oss!

Vi ser gärna att du:
- Har en praktikperiod på minst 6 veckor som omfattar heltid
- Studerar något inom kommunikation, event eller försäljning
- Är kreativt och har förmåga att komma på och utveckla nya idéer

Vi erbjuder dig:
- Möjligheten att arbeta operativt kombinerat med att du utbildas
- En mentor som stöttar dig under hela praktikperioden
- För rätt person kan det finnas möjligheter till vidare utveckling inom föreningen

Är du intresserad?

- Ansök genom att skicka ett mail till kontakt@uppsalafotboll.se.

- Ange när du vill praktisera och vad du hoppas få ut av din praktikperiod
- Beskriva din bakgrund, vad du studerar och vad du har för erfarenheter

Vi vill att en praktik hos oss ska vara en rolig och inspirerande tid som förbereder dig i din karriär samt ger dig möjlighet att skapa nya erfarenheter och bygga ut ditt nätverk. Vi ser framemot att höra från dig!

Vi söker en säljare!2023-12-29 12:39
Styrelsen informerar2022-12-15 18:00