Välkommen på årets tredje nätverksträff!
2024-04-22 15:00
Bild: LF Uppsala.

Onsdagen den 8 maj är det dags för nästa träff i vårt affärsnätverk! LF Uppsala står som värd och bjuder på frukost i sina egna lokaler där vi kommer ha fokus på hållbara affärer och investeringar. Vi ses hos LF Uppsala den 8 maj!

Våren är här och vi har haft premiär i Elitettan och fick med oss tre poäng efter en match borta mot Mallbacken. Snart är det även dags för nästa nätverksträff! Den här gången bjuder LF Uppsala på frukost i sina egna lokaler.

Tema för träffen är Hållbara affärer och investeringar och LF Uppsala kommer att berätta mer om hur de arbetar med just detta. Sedan 2017 investerar LF Uppsala i lokala startupbolag för att bidra till det lokala näringslivet. Här ligger fokus på bolag med hållbarhet som en bärande del av sin affärsidé. Anders Hennig, finanschef och tf. vd på LF Uppsala, berättar om varför LF väljer att investera i lokala hållbara startupbolag.

Vi kommer också få en uppdatering från Charlotte Ovefedlt, projektledare för IK Uppsalas arbete med projektet "Hållbar väg mot jämställd fotboll", som handlar om ledarskapsutbildning, inkludering och utveckling av IK Uppsalas samtliga CSR-verksamheter (Tjejbollen, Läxhuset och Öppen träning).

Boka in kalendern och anmäl dig redan idag, det här vill du inte missa!

Vad: Nätverksfrukost med IK Uppsala Fotboll

Värd: LF Uppsala

När: 7 maj, 7.00-8.45

Var: LF Uppsala, Muningatan 1

______

För att kunna anmäla sig till nätverksträffen behöver man vara partner till IK Uppsala Fotboll. Vill du bli medlem i vårt affärsnätverk? Kontakta Åke eller Camilla nedan!

Kontakt:
Åke Huss