Serneke ny partner till IK Uppsala Fotboll!
2022-09-04 20:30

Vi är glada över att kunna presentera Serneke som ny partner till IK Uppsala Fotboll!

Serneke är en av Sveriges största byggkoncerner med ett heltäckande erbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Samhällsengagemang är grundläggande i allt företaget tar sig för. Serneke brinner för samhällsnytta och ser ett stort värde i att bygga med idrott och hälsa i fokus. Därför har man nu klivit in som ny partner till IK Uppsala Fotboll!

- Vi väljer att stötta föreningar där vi ser och upplever att det finns ett tydligt engagemang, en vilja att utmana och där vi tror att vi kan göra störst skillnad. Det upplever vi med just Uppsala Fotboll. Vi har funnits i Uppsala i några år och ville hitta en lokal förening som vi kan stötta genom sponsring och på så sätt vara en möjliggörare till fortsatt utveckling, säger Caroline Westerberg, kommunikations- och marknadschef Region Öst hos Serneke.

Serneke är ett företag som är aktiva med sin sponsring för att bidra till att Sverige ska kunna utvecklas. I samarbetet med IK Uppsala Fotboll finns framför allt ett fokus på att fler tjejer ska komma in och stanna längre i idrottsrörelsen.

- Vi stöttar många föreningar runtom i Sverige för att vi aktivt vill medverka till en positiv utveckling i miljöer där människor kan trivas och växa. Vi ser att det i sin tur gynnar samhället och nästa generation. Det är jätteviktigt för oss att stärka damidrotten i Uppsala! Vi gillar just att föreningen har fokus på just damidrotten. Vi vill vara med och stötta föreningen så att den kan utvecklas vidare och så att fler tjejer och damer hittar till fotbollen och fortsätter med den, säger Andreas Hjertzell, arbetschef på Serneke i Uppsala om samarbetet.

I sponsoravtalet med IK Uppsala är målet även att få till ett samarbete gällande praktikplatser.

- Eftersom detta inte bara handlar om ekonomisk sponsring, utan även ett samarbete kring praktikplatser, hoppas vi kunna vara en bra brygga in i näringslivet, vid sidan om fotbollen, och långsiktigt förstahandsvalet när det gäller val av framtida arbetsgivare. Vi är övertygade om att detta samarbete kommer gynna både varumärket och vår kompetensförsörjning framåt. Vi tror på mångfald och bygger gärna mixade team med olika bakgrund – där alla drivs av tydliga mål och ett brinnande engagemang, avslutar Andreas.

Stort tack Serneke för att ni vill vara en vår partner och en del av IK Uppsala Fotboll! Det ger oss ökade möjligheter att utveckla hela vår verksamhet både på och utanför planen samt att öka tjejers möjligheter att satsa på fotboll som spelare och tränare.

Läs mer om Serneke här: www.serneke.se